Obchodné podmienky

Kompletné informácie o obchodných podmienkach nášho e-shopu.

Neregistrovaní užívateliaRegistrovaní užívateliaVeľkoobchod

Navigácia

Obchodné podmienky

Kompletné informácie o obchodných podmienkach nášho e-shopu.

Ořechy a sušené plody s.r.o.

so sídlom Čakovec 33, 373 84 Čakov

identifikačné číslo: 051 91 394

zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Českých Budějoviciach

(Česká republika) pod číslom C 25019

pre predaj orechov, sušeného ovocia, sladkostí, zdravej výživy a iného tovaru prostredníctvom internetového obchodu na adrese: www.ochutnejorech.sk

(ďalej len „Predávajúci“ alebo „Obchodník“)

1. Úvodné ustanovenia

  1. 1.1.

    Tieto obchodné podmienky (ďalej len ,,Obchodné podmienky") upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou (ďalej len „Kúpna zmluva“) uzatvorenou medzi nami ako predávajúcim a vami ako Kupujúcim (ďalej len „Kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je Predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese: www.ochutnejorech.sk, (ďalej len „Webová stránka“).

    Orgán dozoru:

    Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

    Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava

    Odbor výkonu dohľadu

    [email protected]

    tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

    fax č. 02/58 27 21 70

    1. 1.2.

      Spotrebiteľom sa v zmysle týchto obchodných podmienok rozumie Kupujúci, ktorý nie je podnikateľom. Obchodníkom sa v zmysle tejto časti obchodných podmienok rozumie predávajúci.
      1. 1.3.

        Obchodné podmienky sa vzťahujú na prípady, v ktorých je Kupujúci spotrebiteľom, teda fyzickou osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania. Obchodné podmienky sa ale nevzťahujú na Kupujúcich, ktorí sú podnikatelia a zároveň veľkoobchodní partneri Obchodníka, čo sú takí Kupujúci, ktorí majú na Webovej stránke zriadený užívateľský účet, prostredníctvom ktorého požiadali o zriadenie špeciálneho veľkoobchodného účtu a Obchodník ním zriadenie takého účtu schválil. Pre týchto veľkoobchodných partnerov platia tieto obchodné podmienky.

        1. 1.4.

          Ustanovenia, ktoré sa odchyľujú od týchto obchodných podmienok, môžu byť dojednané v kúpnej zmluve. Odchylné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
          1. 1.5.

            Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku.
            1. 1.6.

              Obchodník môže zmeniť alebo doplniť znenie obchodných podmienok, pričom aktuálne znenie je vždy zverejnené na webovej stránke Obchodníka. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas platnosti predchádzajúceho znenia Obchodných podmienok.
              1. 1.7.

                Všetky osobné údaje a informácie, ktoré pri spolupráci poskytne Kupujúci Obchodníkovi, sú dôverné a Obchodník s nimi bude takto zaobchádzať. Pokiaľ Kupujúci nedá písomný súhlas, Obchodník nebude spracúvať osobné údaje na iný účel ako na účel plnenia zmluvy, prípadne z iných dôvodov uvedených v Zásadách spracúvania osobných údajov, s výnimkou e-mailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia, keďže to povoľuje zákon, pokiaľ to neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať len podobného alebo súvisiaceho tovaru a môžete ich kedykoľvek odmietnuť jednoduchým spôsobom - zaslaním listu, e-mailu alebo kliknutím na odkaz v obchodnom oznámení. E-mailová adresa bude na tento účel uchovávaná 3 roky po uzavretí poslednej zmluvy medzi stranami.

                2. Užívateľský účet

                1. 2.1.

                  Na základe registrácie Kupujúceho na webovej lokalite môže Kupujúci pristupovať k používateľskému rozhraniu (ďalej ako ,,užívateľský účet“). Zo svojho používateľského rozhrania môže Kupujúci objednávať tovar, ktorý môže objednávať aj bez registrácie.

                  1. 2.2.

                    Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v Užívateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v Užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú Obchodníkom im považované za správne pravdivé a Obchodník nijako nezodpovedá za to, keď Kupujúci zadá chybné alebo neúplné údaje a informácie.
                    1. 2.3.

                      Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný chrániť údaje potrebné na prístup do jeho Užívateľského účtu. V prípade zneužitia údajov Obchodník nezodpovedá za škodu tým vzniknutú.
                      1. 2.4.

                        Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie Užívateľského účtu a výhod z neho plynúcich tretím osobám.
                        1. 2.5.

                          Obchodník môže zrušiť Užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď Kupujúci svoj Užívateľský účet dlhšie ako 2 roky nevyužíva, alebo v prípade, keď Kupujúci poruší svoje povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy a Obchodných podmienok.
                          1. 2.6.

                            Prostredníctvom Užívateľského účtu môže registrovaný Kupujúci čerpať množstvo výhod, ako napríklad zľavy na tovar, možnosť prijímať notifikácie o dostupnosti vybraného tovaru, možnosť hodnotiť tovar na Webovej stránke, prezerať históriu Objednávok a pod.
                            1. 2.7.

                              Kupujúci berie na vedomie, že Užívateľský účet nemusí byť nepretržite dostupný, najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

                              3. Uzatvorenie Kúpnej zmluvy

                              1. 3.1.

                                Webová stránka obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na Webovej stránke. Ceny tovaru nie sú prispôsobované osobe Kupujúceho na základe automatizovaného rozhodovania. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť Obchodníka uzavrieť Kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
                                1. 3.2.

                                  Webová stránka obsahuje tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru a o spôsobe dodania tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené na Webovej stránke platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. Výšku nákladov spojených s balením, platbou a dodaním tovaru mimo územia Slovenskej republiky vyčíslime samostatne v závislosti od miesta určenia tovaru a pred odoslaním tovaru musí byť Kupujúcim odsúhlasená e-mailom.
                                  1. 3.3.

                                    V prípade, ak Obchodník ponúka dopravu tovaru zadarmo, je predpokladom vzniku práva na bezplatnú dopravu tovaru na strane  Kupujúceho zaplatenie minimálnej celkovej kúpnej ceny dopravovaného tovaru vo výške stanovenej na Webovej stránke. V prípade, ak dôjde k čiastočnému odstúpeniu od Kúpnej zmluvy Kupujúcim a celková kúpna cena tovaru, u ktorého nedošlo k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy Kupujúcim, nedosahuje minimálnu výšku, ktorá je potrebná pre vznik práva na dopravu tovaru zadarmo podľa predchádzajúcej vety, právo Kupujúceho na dopravu tovar zadarmo zaniká a Kupujúci je povinný dopravu tovaru Obchodníkovi uhradiť. Obchodník je oprávnený započítať cenu za dopravu tovaru proti cene tovaru, ohľadom ktorého Kupujúci od Kúpnej zmluvy odstúpil.

                                    1. 3.4.

                                      Pre objednanie tovaru vyplní Kupujúci objednávkový formulár na Webovej stránke. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

                                      1. 3.4.1.
                                        objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ Kupujúci do elektronického nákupného košíka);
                                      2. 3.4.2.
                                        spôsobe úhrady kúpnej ceny za tovar;
                                      3. 3.4.3.
                                        údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru;
                                      4. 3.4.4.

                                        informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru

                                        (ďalej len ako ,,Objednávka“).

                                    2. 3.5.

                                      Kupujúci pri zadávaní objednávky uvedie svoje meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mailový kontakt.
                                      1. 3.6.

                                        Pred zaslaním objednávky Obchodníkovi je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť vstupné údaje, ktoré do Objednávky Kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť Kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle Kupujúci Obchodníkovi kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku zaväzujúcu k platbe“. Údaje uvedené v objednávke sú Obchodníkom považované za správne a pravdivé a Obchodník nezodpovedá za škodu spôsobenú tým, že Kupujúci zadá nesprávne alebo neúplné informácie. Podmienkou platnosti Objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a zoznámenie sa s týmito Obchodnými podmienkami. Pred odoslaním Objednávky je nevyhnutné, aby Kupujúci potvrdil, že s týmito Obchodnými podmienkami súhlasí a zaväzuje sa nimi riadiť.
                                        1. 3.7.

                                          Spotrebiteľ odoslaním objednávky Obchodníkovi potvrdzuje, že Obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa § 3 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru.
                                          1. 3.8.

                                            Obchodník bezodkladne po obdržaní Objednávky toto obdržanie Kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty Kupujúceho uvedenú v Užívateľskom účte či v Objednávke (ďalej len „e-mail Kupujúceho“). Spolu s potvrdením zašle Obchodník aj tieto Obchodné podmienky vo formáte pdf.

                                            1. 3.9.

                                              Kúpna zmluva medzi Obchodníkom a Kupujúcim je uzatvorená odoslaním tohto potvrdenia o prijatí objednávky na e-mail Kupujúceho.
                                              1. 3.10.

                                                Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje najmä údaje o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru na dohodnuté miesto doručenia tovaru pre Kupujúceho, údaje o Obchodníkovi (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne iné údaje.
                                                1. 3.11.

                                                  Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od charakteru Objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie Objednávky (napríklad písomne či telefonicky). Kúpna zmluva je v tomto prípade uzatvorená až doručením dodatočného potvrdenia Kupujúceho.
                                                  1. 3.12.

                                                    V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedenú Objednávke nemôže Obchodník splniť, zašle Kupujúcemu na elektronickú adresu Kupujúceho pozmenenú ponuku s uvedením možných variantov Objednávky a vyžiada si stanovisko Kupujúceho. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh Kúpnej zmluvy a Kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá až akceptáciou Kupujúceho uskutočnenou prostredníctvom elektronickej pošty.
                                                    1. 3.13.

                                                      Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní Kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
                                                      1. 3.14.

                                                        Po odoslaní Objednávky Kupujúcim, (kliknutím na tlačidlo "Dokončiť objednávku zaväzujúcu k platbe") si Obchodník vyhradzuje právo odmietnuť dodatočnú editáciu Objednávky. Táto situácia bude riešená stornom predošlej Objednávky, a v prípade súhlasu Kupujúceho vytvorením novej objednávky.
                                                        1. 3.15.

                                                          Od Kúpnej zmluvy je Obchodník oprávnený odstúpiť, a to z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo v prípade, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Bezodkladne Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v takom prípade Obchodník informuje e-mailom a do 14 dní mu vráti všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe tejto Kúpnej zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom, na ktorom sa s Kupujúcim dohodne.
                                                          1. 3.16.

                                                            Podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty nemožno od 01.01.2013 meniť údaje v už vystavenom daňovom doklade (faktúre). Údaje v daňovom doklade (faktúra) je možné meniť len v prípade, kedy Kupujúci tovar ešte neprijal a nezaplatil.
                                                            1. 3.17.

                                                              Obchodník zabezpečuje, že hodnotenia produktov na svojej webovej stránke, ktoré predáva, pochádzajú od Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, ktorí produkt skutočne kúpili alebo použili. Obchodník overuje hodnotenia produktov nasledovným spôsobom:

                                                              „Recenzie na našom e-shope môžu písať iba registrovaní a prihlásení zákazníci, aby sme mali možnosť overiť, že daná recenzia je validná. Zákazník môže zadať recenziu priamo pri konkrétnom produkte, ak je prihlásený pod svojim klientskym profilom. Pomocou klientského profilu kontrolujeme zakúpenie recenzovaného produktu.“

                                                              Viac informácií tu: ochutnejorech.sk/info/casto-kladene-dotazy v sekcii „Akým spôsobom overujeme recenzie?“

                                                              4. Práva a povinnosti Obchodníka

                                                              1. 4.1.

                                                                Obchodník je povinný:
                                                                1. 4.1.1.
                                                                  dodať na základe objednávky potvrdenej Obchodníkom spotrebiteľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
                                                                2. 4.1.2.
                                                                  zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,
                                                                3. 4.1.3.
                                                                  odovzdať spotrebiteľovi najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad, digitálny obsah/licenciu, ak je predmetom predaja),
                                                                4. 4.1.4.
                                                                  predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji a poskytovaní produktu a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie o úhrade ceny,
                                                                5. 4.1.5.
                                                                  uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy a marketingu produktu, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje, aby na získanie produktu kontaktoval Obchodníka telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou alebo krátkou textovou správou (SMS) za zvýšenú tarifu, pravdivý a úplný údaj o jednotkovej cene volania, jednotkovej cene krátkej textovej správy (SMS) alebo maximálnej možnej cene volania alebo krátkej textovej správy (SMS), ktorú je spotrebiteľ povinný za volanie alebo krátku textovú správu (SMS) uhradiť; ak vznikne spor o cenu a plnenie za volanie alebo krátku textovú správu (SMS), ktoré má spotrebiteľ uhradiť, znáša dôkazné bremeno preukázania nároku na plnenie a jeho výšky Obchodník,
                                                                6. 4.1.6.
                                                                  označiť prevádzkareň na vhodnom a trvale viditeľnom mieste svojím obchodným menom a sídlom alebo miestom podnikania a prevádzkovým časom určeným pre spotrebiteľov,
                                                                7. 4.1.7.
                                                                  predávať použitý tovar alebo tovar s vadami oddelene od ostatných tovarov alebo osobitne označený; to neplatí, ak Obchodník ponúka výlučne použitý tovar alebo tovar s vadami,
                                                                8. 4.1.8.
                                                                  pred uzavretím zmluvy predviesť tovar alebo prekontrolovať tovar pred spotrebiteľom, ak to povaha tovaru umožňuje a spotrebiteľ o to požiada,
                                                                9. 4.1.9.
                                                                  umožniť spotrebiteľovi prekontrolovať si hmotnosť alebo množstvo tovaru predávaného na množstvo,
                                                                10. 4.1.10.
                                                                  poskytnúť spotrebiteľovi všetky informácie a dokumenty v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku, ktorý je pre spotrebiteľa zrozumiteľný, a vo forme ustanovenej právnym predpisom, určenej zmluvou alebo na žiadosť spotrebiteľa a bez dodatočných nákladov pre spotrebiteľa v jemu prístupnej forme podľa medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná; možnosť súbežného používania iných jazykov, označení, grafických symbolov a piktogramov tým nie je dotknutá,
                                                                11. 4.1.11.
                                                                  pri predaji alebo pri poskytovaní produktu dodržiavať vo vzťahu k spotrebiteľovi zásadu rovnakého zaobchádzania, poskytovať spotrebiteľovi službu bezpečným spôsobom a s odbornou starostlivosťou,
                                                                12. 4.1.12.
                                                                  poskytnúť spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady služby a o lehote, v ktorej vadu odstráni, ktorá nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady služby, bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom,
                                                                13. 4.1.13.
                                                                  písomne oznámiť spotrebiteľovi dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady služby, ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady služby,
                                                                14. 4.1.14.
                                                                  pri odstúpení od zmluvy zaokrúhliť úhradu platby za produkt platenú v hotovosti,
                                                                15. 4.1.15.
                                                                  poskytnúť súčinnosť Ministerstvu hospodárstva Slovenskej republiky pri mimosúdnom riešení cezhraničného sporu medzi spotrebiteľom a Obchodníkom prostredníctvom siete Európskych spotrebiteľských centier.
                                                              2. 4.2.

                                                                Obchodník si vyhradzuje právo overiť totožnosť Kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu tovaru pri osobnom odbere tovaru a to v prípadoch, kedy je dodávka tovaru spotrebiteľom platená vopred kartou, prostredníctvom bankového prevodu, alebo prostredníctvom faktúry so splatnosťou.

                                                                5. Práva a povinnosti Kupujúceho

                                                                1. 5.1.

                                                                  Kupujúci je povinný:

                                                                  1. 5.1.1.
                                                                    nepoškodzovať dobré obchodné meno Obchodníka,
                                                                  2. 5.1.2.
                                                                    potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
                                                                2. 5.2.

                                                                  Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.
                                                                  1. 5.3.

                                                                    Spotrebiteľ má právo
                                                                    1. 5.3.1.
                                                                      na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov,
                                                                    2. 5.3.2.
                                                                      na informácie v rozsahu a za podmienok podľa tohto zákona a právne záväzných aktov Európskej únie,
                                                                    3. 5.3.3.
                                                                      na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady produktu,
                                                                    4. 5.3.4.
                                                                      podať podnet orgánu dohľadu v oblasti ochrany spotrebiteľa podľa § 26 zákona o ochrane spotrebiteľa, ak sa domnieva, že boli porušené práva alebo právom chránené záujmy spotrebiteľa,
                                                                    5. 5.3.5.
                                                                      na primerané finančné zadosťučinenie od osoby, ktorá porušila práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa, ak spotrebiteľ na súde úspešne uplatní porušenie práva alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa; pri určovaní výšky primeraného finančného zadosťučinenia súd prihliada najmä na povahu, závažnosť, spôsob, rozsah, následky, trvanie a okolnosti porušenia práva spotrebiteľa alebo povinnosti v oblasti ochrany spotrebiteľa.

                                                                  6. Cena tovaru a platobné podmienky

                                                                  1. 6.1.

                                                                    Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa Kúpnej zmluvy môže Kupujúci uhradiť Obchodníkovi spôsobmi uvedenými tu.
                                                                    1. 6.2.

                                                                      Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Obchodníkovi aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumejú sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru (ďalej len „Kúpna cena“).

                                                                      1. 6.3.

                                                                        Obchodník nepožaduje od Kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 6.6. Obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť Kúpnu cenu tovaru vopred.
                                                                        1. 6.4.

                                                                          V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je Kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je Kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia Kúpnej zmluvy. Obchodník nie je povinný odoslať kupujúcemu tovar pred pripísaním celej Kúpnej ceny na jeho účet.
                                                                          1. 6.5.

                                                                            V prípade bezhotovostnej platby je Kupujúci povinný uhradiť Kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby. V opačnom prípade platba Kupujúceho nemusí byť identifikovaná a Kúpna cena môže byť považovaná za neuhradenú so všetkými dôsledkami z Kúpnej zmluvy a z týchto Obchodných podmienok plynúcimi. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúci uhradiť Kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet Obchodníka.
                                                                            1. 6.6.

                                                                              Obchodník je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany Kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.11. týchto Obchodných podmienok), požadovať uhradenie celej Kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru Kupujúcemu.
                                                                              1. 6.7.

                                                                                Obchodník vystaví ohľadom platieb vykonávaných na základe Kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Obchodník je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví Obchodník kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na e-mail Kupujúceho.
                                                                                1. 6.8.

                                                                                  Všetky zmeny ceny tovaru sú vyhradené. Za objednaný tovar bude účtovaná cena platná (zobrazená na Webovej stránke) v okamihu odoslania Objednávky Kupujúcim. Tým nie je dotknuté ustanovenie čl. 3.1. Obchodných podmienok.
                                                                                  1. 6.9.

                                                                                    Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny.
                                                                                    1. 6.10.

                                                                                      V prípade, že Kupujúci, ktorý je podnikateľom, neuhradí Kúpnu cenu alebo jej časť v splatnosti, má Obchodník okrem zákonných úrokov z omeškania nárok na zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % denne z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. Zmluvná pokuta nevylučuje nárok na náhradu škody alebo nemajetkovej ujmy v plnej výške.

                                                                                      7. Zľavy a darčekové poukazy

                                                                                      1. 7.1.

                                                                                        Obchodník príležitostne ponúka zľavy z Kúpnej ceny vo forme zľavového kódu, ktorý Kupujúci môže zadať pri tvorbe Objednávky v objednávkovom formulári. Pre jednu Objednávku je možné použiť iba jeden zľavový kód. Zľavové kódy je možné uplatniť výhradne pri nákupe na Webovej stránke, nie v prevádzke Obchodníka. Platnosť zľavových kódov a možnosť ich použitia je obmedzená, o podmienkach ich uplatnenia je Kupujúci informovaný súčasne s obdržaním daného zľavového kódu. Ostatné ponúkané zľavy (iné ako vo forme zľavového kódu) je možné vzájomne kombinovať, pokiaľ Obchodník nestanoví inak.
                                                                                        1. 7.2.

                                                                                          Obchodník ponúka darčekové poukazy, ktoré je možné uplatniť na akýkoľvek ponúkaný tovar. Darčekový poukaz je možné objednať rovnakým spôsobom, ako ostatný tovar, elektronický darčekový poukaz zašle Obchodník Kupujúcemu na e-mail Kupujúceho uvedený v Objednávke bezodkladne po obdržaní platby, listinný darčekový poukaz doručí podľa zvoleného spôsobu Kupujúcemu.
                                                                                          1. 7.3.

                                                                                            Darčekové poukazy môže Kupujúci uplatniť iba na Webovej stránke prostredníctvom objednávkového formulára, a to vložením jeho unikátneho kódu v rámci objednávkového procesu, poprípade aj osobne v prevádzke Obchodníka.
                                                                                            1. 7.4.

                                                                                              Darčekový poukaz je možné použiť iba na jednu Objednávku a nie je možné ho spätne vymeniť za peniaze. Darčekové poukazy nie je možné zároveň sčítať, v jednej Objednávke je možné použiť iba jeden. Darčekový poukaz nie je možné použiť na nákup ďalších poukazov.
                                                                                              1. 7.5.

                                                                                                Darčekový poukaz platí po dobu na ňom uvedenú a po vypršaní jeho platnosti už nemožno darčekový poukaz uplatniť ani požadovať vrátenie peňazí. V prípade straty nie je Obchodník povinný vystaviť nový darčekový poukaz.
                                                                                                1. 7.6.

                                                                                                  Pokiaľ Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy podľa čl. 8. Obchodných podmienok ohľadom tovaru, ktorý bol uhradený darčekovým poukazom a Kupujúci bude mať nárok na vrátenie Kúpnej ceny alebo jej časti, je Obchodník je oprávnený vrátiť príslušnú čiastku prostredníctvom darčekového poukazu.
                                                                                                  1. 7.7.

                                                                                                    Darčekový poukaz má hodnotu uvedenú na ňom. Pri nevyužití celej hodnoty darčekového poukazu v jednej Objednávke je možné rozdiel medzi jeho hodnotou a cenou Objednávky využiť na ďalšiu Objednávku, a to až do dátumu platnosti daného darčekového poukazu.

                                                                                                    8. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy spotrebiteľom

                                                                                                    1. 8.1.

                                                                                                      Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy ako zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka do 14 dní od prevzatia tovaru, a to aj bez udania dôvodu.
                                                                                                      1. 8.2.

                                                                                                        Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
                                                                                                        1. 8.2.1.
                                                                                                          tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
                                                                                                        2. 8.2.2.
                                                                                                          dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
                                                                                                        3. 8.2.3.
                                                                                                          tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
                                                                                                      2. 8.3.

                                                                                                        Kupujúci berie na vedomie, že nemožno okrem iného odstúpiť od Kúpnej zmluvy o dodávke:
                                                                                                        1. 8.3.1.
                                                                                                          tovaru vyrobeného podľa požiadaviek Kupujúceho;
                                                                                                        2. 8.3.2.
                                                                                                          tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;
                                                                                                        3. 8.3.3.
                                                                                                          predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
                                                                                                        4. 8.3.4.

                                                                                                          predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený; Nie je preto možné odstúpiť od Kúpnej zmluvy ohľadom potravín, ktorých obal ste otvorili.

                                                                                                      3. 8.4.

                                                                                                        Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť Obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej v čl. 8.1. Obchodných podmienok. Na odstúpenie od Kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár poskytovaný Obchodníkom, ktorý tvorí prílohu Obchodných podmienok alebo je NA STIAHNUTIE TU. Odstúpiť od Kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ aj akýmkoľvek iným jednoznačným vyhlásením voči Obchodníkovi, napríklad zaslaním e-mailu alebo listu Obchodníkovi.

                                                                                                        1. 8.5.

                                                                                                          Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných podmienok musí obsahovať najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania, meno a priezvisko spotrebiteľa, adresa spotrebiteľa, podpis spotrebiteľa.
                                                                                                          1. 8.6.

                                                                                                            Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak Obchodník na základe spotrebiteľskej zmluvy dodal alebo poskytol viacero produktov.
                                                                                                            1. 8.7.

                                                                                                              V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy sa Kúpna zmluva od zrušuje od počiatku. Tovar spotrebiteľ zašle alebo odovzdá Obchodníkovi späť bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní od odoslania odstúpenia od Kúpnej zmluvy, ibaže mu Obchodník ponúkol, že si tovar sám vyzdvihne. Lehota podľa predchádzajúcej vety je zachovaná, pokiaľ spotrebiteľ odošle tovar pred jej uplynutím. Ak spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, znáša spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru Obchodníkovi, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Priame náklady spojené s vrátením tovaru nemožno primerane vypočítať vopred. Podľa dostupných informácií je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti, hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien za ktoré spotrebiteľom vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 2,89 EUR do 10 EUR.
                                                                                                              1. 8.8.

                                                                                                                Tovar si spotrebiteľ (okrem vyššie uvedených výnimiek, kedy nemožno od Kúpnej zmluvy odstúpiť) môže vyskúšať tak, aby sa oboznámil s jeho povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru podobne ako by si tovar skúšal v obchode. Potraviny preto neotvárajte a neochutnávajte. Pokiaľ spotrebiteľ bude tovar skúšať alebo využívať, pričom nakladaním s tovarom nejako zníži jeho hodnotu, je Obchodník oprávnený vrátenú čiastku ponížiť o to, aby tovar uviedol do pôvodného stavu tak, aby ho mohol predať ďalším zákazníkom.
                                                                                                                1. 8.9.

                                                                                                                  V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy vráti Obchodník peňažné prostriedky prijaté od spotrebiteľa do štrnástich (14) dní od odstúpenia, a to rovnakým spôsobom, akým ich Obchodník od spotrebiteľ prijal, pokiaľ sa nedohodnú inak a spotrebiteľovi tým nevzniknú ďalšie náklady. Ak v Objednávke spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru ponúkaný Obchodníkom, vráti Obchodník spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Ak odstúpi spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy, Obchodník nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, ako Obchodník obdrží tovar, alebo než mu spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.
                                                                                                                  1. 8.10.

                                                                                                                    V prípadoch, kedy má spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť, je Obchodník taktiež oprávnený kedykoľvek od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru spotrebiteľom. V takom prípade (pokiaľ bol tovar už zaplatený) vráti Obchodník spotrebiteľovi Kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený spotrebiteľom, pokiaľ sa nedohodnú inak.
                                                                                                                    1. 8.11.

                                                                                                                      Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúci darček (bezplatné plnenie), je darovacia zmluva medzi Obchodníkom a Kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosti a Kupujúci povinný spolu s tovarom Obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý darček.
                                                                                                                      1. 8.12.

                                                                                                                        Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy neoprávnene a zašle tovar Obchodníkovi, nebude tento tovar prijatý, prípadne bude na náklady spotrebiteľa zaslaný späť. V prípade, že spotrebiteľ nesplní niektorú z povinností uvedených v článku 8. týchto všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy nie je platné a účinné a Obchodník nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby podľa týchto všeobecných obchodných podmienok spotrebiteľovi, a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť spotrebiteľovi.
                                                                                                                        1. 8.13.

                                                                                                                          Úhrada platby za produkt pri odstúpení od zmluvy platená v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.

                                                                                                                          9. Doprava a dodanie tovaru

                                                                                                                          1. 9.1.

                                                                                                                            Tovar je možné dodať prostredníctvom zásielkovej či poštovej služby, osobný odber je možný na konkrétnych výdajných miestach, ktoré si Kupujúci zvolí v objednávkovom formulári. Všetky spôsoby doručenia, ktoré Obchodník ponúka, vrátane ich ceny, sú uvedené tu.
                                                                                                                            1. 9.2.

                                                                                                                              V prípade, že je spôsob prepravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky Kupujúceho nad rámec ponúkaných spôsobov prepravy, znáša Kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
                                                                                                                              1. 9.3.

                                                                                                                                Obchodník je povinný doručiť tovar spotrebiteľovi do 30 dní od uzavretia Kúpnej zmluvy, pokiaľ sa so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Ak Obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v dohodnutej lehote, spotrebiteľ ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej dodatočnej primeranej lehote. Ak Obchodník nedodá vec ani v tejto dodatočnej primeranej lehote, spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy. Spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
                                                                                                                                1. 9.3.1.
                                                                                                                                  obchodník odmietol vec dodať,
                                                                                                                                2. 9.3.2.
                                                                                                                                  včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
                                                                                                                                3. 9.3.3.
                                                                                                                                  spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy Obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
                                                                                                                              2. 9.4.

                                                                                                                                Obchodník si vyhradzuje právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípade, že objednaný tovar nebude skladom a ani nebude naskladnený do 15 dní od uzavretia Kúpnej zmluvy. To neplatí v prípade, že je pri tovare na Webovej stránke uvedená dlhšia dodacia lehota, alebo pokiaľ sa s Kupujúcim dohodol na dlhšej dodacej lehote. V prípade odstúpenia o tom bezodkladne Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom informuje e-mailom a do 14 dní mu vráti všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe tejto Kúpnej zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom, na ktorom sa s Kupujúcim dohodne.
                                                                                                                                1. 9.5.

                                                                                                                                  Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky Kupujúceho Obchodníkom. V prípade, ak Kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy tovar neprevezme do 7 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v kúpnej zmluve, záväznej akceptácii, vzniká Obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky. Po uplynutí 7 pracovných dní odo dňa kedy bol Kupujúci povinný tovar prevziať, je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. V prípade, že si spotrebiteľ tovar neprevezme pri prvom doručení, a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť náklady opätovného doručenia tovaru.
                                                                                                                                  1. 9.6.

                                                                                                                                    Pri prevzatí tovaru od prepravcu Obchodník odporúča spotrebiteľovi, skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád tovar zdokumentovať a toto bezodkladne oznámiť prepravcovi a zapísať do prepravného protokolu – podľa postupu stanoveného v prílohe týchto Obchodných podmienok – Postup pri reklamácii. Kupujúci, ktorý je podnikateľ, je povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru podľa tohto odseku.
                                                                                                                                    1. 9.7.

                                                                                                                                      Kupujúci je povinný tovar prevziať. Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na Kupujúceho. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. Tovar sa považuje za dodaný prevzatím tovaru pri osobnom odbere alebo okamihom jeho prevzatia od prepravnej spoločnosti. Nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia, straty veci alebo inej škody na tovare prechádza na Kupujúceho okamihom dodania tovaru.
                                                                                                                                      1. 9.8.

                                                                                                                                        V momente, keď Kupujúci tovar neprevezme, Obchodník je oprávnený od príslušnej Kúpnej zmluvy odstúpiť a požadovať od Kupujúceho náklady na dopravu tovaru k nemu a späť. Pokiaľ si (zaplatený) tovar preberie Kupujúci, ktorý je podnikateľom neskôr, než bol povinný, má Obchodník právo požadovať od neho úhradu zmluvnej pokuty za obdobie od okamihu, keď si mal tovar prevziať, až do okamihu prevzatia tovaru. Zmluvná pokuta v tomto prípade je 2 EUR bez DPH/deň.
                                                                                                                                        1. 9.9.

                                                                                                                                          V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), je Obchodník oprávnený predĺžiť termín dodania tovaru o dobu trvania vyššej moci, pričom nezodpovedá za prípadnú vzniknutú škodu Kupujúcemu z dôvodu neskorého dodania tovaru.
                                                                                                                                          1. 9.10.

                                                                                                                                            V prípade vyťaženia kapacít dopravcov či nevhodného zvolenia typu dopravy nezodpovedajúcemu vlastnostiam zásielky je Obchodník oprávnený podľa svojho najlepšieho uváženia zmeniť spôsob dopravy.
                                                                                                                                            1. 9.11.

                                                                                                                                              Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky Obchodníka, ak sú Obchodníkom vydané.

                                                                                                                                              10. Práva z vadného plnenia – zodpovednosť za vady tovaru a reklamácia

                                                                                                                                              1. 10.1.

                                                                                                                                                Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä Obchodník zodpovedá za to, že tovar:
                                                                                                                                                1. 10.1.1.
                                                                                                                                                  zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;
                                                                                                                                                2. 10.1.2.
                                                                                                                                                  je vhodný na účel, na ktorý ho spotrebiteľ požaduje, a s ktorým Obchodník súhlasil; a
                                                                                                                                                3. 10.1.3.
                                                                                                                                                  je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.
                                                                                                                                              2. 10.2.

                                                                                                                                                Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi, že popri dohodnutých vlastnostiach:
                                                                                                                                                1. 10.2.1.
                                                                                                                                                  je tovar vhodný na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem;
                                                                                                                                                2. 10.2.2.
                                                                                                                                                  tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené Obchodníkom alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením;
                                                                                                                                                3. 10.2.3.
                                                                                                                                                  je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať, a
                                                                                                                                                4. 10.2.4.
                                                                                                                                                  tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením vzorky alebo predlohe, ktoré Obchodník spotrebiteľovi poskytol pred uzavretím Kúpnej zmluvy. Za posledné uvedené štyri body v tomto bode 10.2. obchodných podmienok Obchodník nezodpovedá v prípade, že spotrebiteľ pred uzavretím Kúpnej zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť tovaru líši a spotrebiteľ s tým pri uzatváraní Kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
                                                                                                                                              3. 10.3.

                                                                                                                                                Obchodník zodpovedá Kupujúcemu, ktorý je podnikateľom, za to, že tovar odovzdá tomuto Kupujúcemu alebo prepravcovi v dohodnutom množstve, akosti a prevedení. Pokiaľ si spolu tieto vlastnosti zvlášť nedohodnú inak, plní Obchodník v akosti a prevedení vhodnom na účel, ktorý plynie zo Zmluvy, inak na účel obvyklý. Obchodník zodpovedá za to, že tovar doručí v súlade s požiadavkami právnych predpisov.
                                                                                                                                                1. 10.4.

                                                                                                                                                  Práva z vadného plnenia môžu byť kupujúcemu v reklamácii zamietnuté v prípade, že vadu sám spôsobil, a to napríklad, pokiaľ skladuje tovar v rozpore s pokynmi pre jeho skladovanie uvedenými na obale príslušného tovaru, prípadne v týchto Obchodných podmienkach (odsek 12.4.).

                                                                                                                                                  1. 10.5.

                                                                                                                                                    Vadou tovaru nie je bežné opotrebenie z obvyklého používania. Chybou tovaru nie je subjektívna nespokojnosť Kupujúceho s tovarom.
                                                                                                                                                    1. 10.6.

                                                                                                                                                      Pokiaľ si Kupujúci zakúpil tovar, ktorý bol vadný a pre svoju vadu bol zľavnený, za túto vadu, pre ktorú bol tovar lacnejší, Obchodník nezodpovedá. Za ostatné vady na takomto tovare ale zodpovedá.
                                                                                                                                                      1. 10.7.

                                                                                                                                                        Vytknutie vady

                                                                                                                                                        Spotrebiteľ môže vytknúť vadu, ktorá sa na tovare prejaví v dobe dvoch rokov od prevzatia tovaru (v záručnej dobe). To neplatí pri tovare, na ktorom je vyznačená minimálna doba trvanlivosti (napr. potraviny a nápoje), počas ktorej si tovar zachová svoje vlastnosti a funkcie, a pri ktorom je možné vytknúť vadu maximálne do takto vyznačenej doby. Ak sa prejaví vada v priebehu jedného roka od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha veci alebo vady vylučuje. Doba pre vytknutie vady neplynie po dobu, počas ktorej spotrebiteľ nemôže vec užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.

                                                                                                                                                        1. 10.8.

                                                                                                                                                          Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, resp. požadovať reklamáciu tovaru len v prípade, ak vytkol vadu Obchodníkovi do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.

                                                                                                                                                          1. 10.9.

                                                                                                                                                            Pokiaľ je Kupujúci podnikateľom, môže vytknúť vadu, ktorá sa na tovar prejaví, bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 5 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. Skrytú vadu môže Kupujúci vytknúť bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť vadu pri dostatočnej starostlivosti zistiť, maximálne však do dvoch rokov po odovzdaní tovaru. To neplatí pri tovare, na ktorom je vyznačená minimálna doba trvanlivosti (napr. potraviny a nápoje), počas ktorej si tovar zachová svoje vlastnosti a funkcie, a pri ktorom je možné vytknúť vadu maximálne do takto vyznačenej doby.
                                                                                                                                                            1. 10.10.

                                                                                                                                                              Reklamáciu je možné uplatniť napr. na e-mail [email protected] alebo listom či osobne na adrese Obchodníka. Formulár alebo sprievodný list k uplatňovanej reklamácii musí obsahovať nasledujúce náležitosti:

                                                                                                                                                              1. 10.10.1.
                                                                                                                                                                kontaktné údaje Kupujúceho;
                                                                                                                                                              2. 10.10.2.
                                                                                                                                                                popis vady tovaru,
                                                                                                                                                              3. 10.10.3.
                                                                                                                                                                požiadavka na spôsob vybavenia reklamácie;
                                                                                                                                                              4. 10.10.4.
                                                                                                                                                                preukázanie nákupu tovaru (najlepšie priložením dokladu o kúpe).
                                                                                                                                                            2. 10.11.

                                                                                                                                                              Obchodník odporúča spotrebiteľovi vadu tovaru odfotiť či inak zdokumentovať a zaslať spoločne s reklamačným formulárom aj tieto fotografie. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný takéto fotografie urobiť a zaslať spoločne s reklamačným formulárom.
                                                                                                                                                              1. 10.12.

                                                                                                                                                                Tovar, ktorý má podľa Kupujúceho vadu, Kupujúci spolu s formulárom alebo sprievodným listom zašle Obchodníkovi na adresu [email protected], pokiaľ sa nedohodnú inak. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Tovar by mal byť pri preprave zabalený vo vhodnom obale, aby nedošlo k poškodeniu tovaru, musí byť čistý. V opačnom prípade nie je Obchodník povinný sa reklamáciou zaoberať a tovar zašle späť Kupujúcemu na jeho náklady. Je nutné, aby bol tovar čo najviac kompletný (ideálne aspoň 90% balenia), aby bol Obchodník schopný náležite posúdiť oprávnenosť reklamácie, v opačnom prípade nie je povinný reklamácii vyhovieť.

                                                                                                                                                                1. 10.13.

                                                                                                                                                                  Kým Obchodník nesplní svoje povinnosti z vadného plnenia, nemusí mu Kupujúci platiť doposiaľ neuhradenú Kúpnu cenu alebo jej časť.
                                                                                                                                                                  1. 10.14.

                                                                                                                                                                    Záruka sa nevzťahuje na vady, o ktorých bol Kupujúci v dobe uzatvárania zmluvy upozornený Obchodníkom, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
                                                                                                                                                                    1. 10.15.

                                                                                                                                                                      Vyššie uvedené odporúčanie pre uplatnenie reklamácie nevylučuje uplatnenie reklamácie zo strany spotrebiteľa iným spôsobom.
                                                                                                                                                                      1. 10.16.

                                                                                                                                                                        Vybavenie reklamácie

                                                                                                                                                                        V prípade spotrebiteľa vybaví Obchodník reklamáciu (a odstráni vadu) do 30 dní od jej vytknutia a informuje o tom spotrebiteľa, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. Strany sa môžu spoločne dohodnúť aj na dlhšej lehote. Pokiaľ Obchodník 30-dennú lehotu nedodrží, je spotrebiteľ oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z Kúpnej ceny. Pokiaľ je Kupujúci podnikateľom, Obchodník vybaví reklamáciu čo najskôr, žiadnu pevnú lehotu na to ale nemá.

                                                                                                                                                                        1. 10.17.

                                                                                                                                                                          S výnimkou prípadov, v ktorých je na vykonanie opravy určená iná osoba, je Obchodník povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, prípadne aj vo svojom sídle. V mieste určenom na prijímanie reklamácií podľa týchto obchodných podmienok je Obchodník povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie.
                                                                                                                                                                          1. 10.18.

                                                                                                                                                                            Obchodník je povinný spotrebiteľovi vydať pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy spotrebiteľ reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje a kontaktné údaje spotrebiteľa na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
                                                                                                                                                                            1. 10.19.

                                                                                                                                                                              Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
                                                                                                                                                                              1. 10.20.

                                                                                                                                                                                Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
                                                                                                                                                                                1. 10.21.

                                                                                                                                                                                  Spotrebiteľovi, ktorý má právo z vadného plnenia, v prípade oprávnenej reklamácie patrí aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva, kedy tieto náklady sú chápané ako najnižšie možné. O preplatenie nákladov musí spotrebiteľ požiadať najneskôr do jedného mesiaca od konca lehoty na vytknutie chyby, inak mu nemusia byť priznané. Kupujúci, ktorý je podnikateľ, toto právo na náhradu nákladov nemá.
                                                                                                                                                                                  1. 10.22.

                                                                                                                                                                                    Obchodník či iná osoba môže spotrebiteľovi poskytnúť nad rámec jeho zákonných práv z chybného plnenia aj záruku za akosť.
                                                                                                                                                                                    1. 10.23.

                                                                                                                                                                                      Práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou Obchodníka za vady zhŕňa reklamačný poriadok Obchodníka, ktorý je DOSTUPNÝ TU.

                                                                                                                                                                                      1. 10.24.

                                                                                                                                                                                        Ak Obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, spotrebiteľ má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť, podľa § 621 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
                                                                                                                                                                                        1. 10.25.

                                                                                                                                                                                          Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
                                                                                                                                                                                          1. 10.26.

                                                                                                                                                                                            Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti.
                                                                                                                                                                                            1. 10.27.

                                                                                                                                                                                              Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec Obchodníkovi. Náklady prevzatia veci znáša Obchodník.
                                                                                                                                                                                              1. 10.28.

                                                                                                                                                                                                Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže Obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, Obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej Obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré Obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by Obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
                                                                                                                                                                                                1. 10.29.

                                                                                                                                                                                                  V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
                                                                                                                                                                                                  1. 10.30.

                                                                                                                                                                                                    Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
                                                                                                                                                                                                    1. 10.31.

                                                                                                                                                                                                      Pri odstránení vady výmenou veci nemá Obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
                                                                                                                                                                                                      1. 10.32.

                                                                                                                                                                                                        Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:
                                                                                                                                                                                                        1. 10.32.1.
                                                                                                                                                                                                          ak spotrebiteľ nepreukáže, že vadný tovar kúpil u Obchodníka,
                                                                                                                                                                                                        2. 10.32.2.
                                                                                                                                                                                                          neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
                                                                                                                                                                                                        3. 10.32.3.
                                                                                                                                                                                                          uplynutím záručnej doby tovaru,
                                                                                                                                                                                                        4. 10.32.4.
                                                                                                                                                                                                          mechanickým poškodením tovaru spôsobeným spotrebiteľom,
                                                                                                                                                                                                        5. 10.32.5.
                                                                                                                                                                                                          používaním alebo skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
                                                                                                                                                                                                        6. 10.32.6.
                                                                                                                                                                                                          neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
                                                                                                                                                                                                        7. 10.32.7.
                                                                                                                                                                                                          poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
                                                                                                                                                                                                        8. 10.32.8.
                                                                                                                                                                                                          poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
                                                                                                                                                                                                        9. 10.32.9.
                                                                                                                                                                                                          poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
                                                                                                                                                                                                        10. 10.32.10.
                                                                                                                                                                                                          neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
                                                                                                                                                                                                        11. 10.32.11.
                                                                                                                                                                                                          zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby, či použitia nesprávneho náradia.
                                                                                                                                                                                                      2. 10.33.

                                                                                                                                                                                                        Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty v prípade, ak
                                                                                                                                                                                                        1. 10.33.1.
                                                                                                                                                                                                          Obchodník vec neopravil ani nevymenil,
                                                                                                                                                                                                        2. 10.33.2.

                                                                                                                                                                                                          Obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,

                                                                                                                                                                                                        3. 10.33.3.
                                                                                                                                                                                                          Obchodník odmietol odstrániť vadu z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti,
                                                                                                                                                                                                        4. 10.33.4.
                                                                                                                                                                                                          vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
                                                                                                                                                                                                        5. 10.33.5.
                                                                                                                                                                                                          vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy, alebo
                                                                                                                                                                                                        6. 10.33.6.
                                                                                                                                                                                                          Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
                                                                                                                                                                                                      3. 10.34.

                                                                                                                                                                                                        Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť Obchodníka odstrániť vadu.
                                                                                                                                                                                                        1. 10.35.

                                                                                                                                                                                                          Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
                                                                                                                                                                                                          1. 10.36.

                                                                                                                                                                                                            Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Obchodník.
                                                                                                                                                                                                            1. 10.37.

                                                                                                                                                                                                              Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
                                                                                                                                                                                                              1. 10.38.

                                                                                                                                                                                                                Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak Obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci Obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo Obchodníka.
                                                                                                                                                                                                                1. 10.39.

                                                                                                                                                                                                                  Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
                                                                                                                                                                                                                  1. 10.40.

                                                                                                                                                                                                                    Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
                                                                                                                                                                                                                    1. 10.41.

                                                                                                                                                                                                                      Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od spotrebiteľskej zmluvy.
                                                                                                                                                                                                                      1. 10.42.

                                                                                                                                                                                                                        Záručná doba pri použitom tovare je 1 rok a začína plynúť odo dňa dodania tovaru.

                                                                                                                                                                                                                        11. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov

                                                                                                                                                                                                                        1. 11.1.

                                                                                                                                                                                                                          Spotrebiteľ je oprávnený obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. E-mailový kontakt na Obchodníka: [email protected]. Spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- EUR. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu 5,- EUR vrátane dane z pridanej hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.

                                                                                                                                                                                                                          1. 11.2.

                                                                                                                                                                                                                            Spotrebitelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

                                                                                                                                                                                                                            12. Vzájomné práva a povinnosti

                                                                                                                                                                                                                            1. 12.1.

                                                                                                                                                                                                                              Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečuje Obchodník prostredníctvom elektronickej pošty. Sťažnosti je možné zasielať na e-mail Obchodníka. Informáciu o vybavení sťažnosti spotrebiteľa zašle Obchodník na e-mail spotrebiteľa.
                                                                                                                                                                                                                              1. 12.2.

                                                                                                                                                                                                                                Kupujúci sa môže obrátiť so sťažnosťou na orgán dohľadu alebo štátneho dozoru. Obchodník je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
                                                                                                                                                                                                                                1. 12.3.

                                                                                                                                                                                                                                  Tovar treba skladovať v suchu a tme pri teplote do 20 °C a relatívnej vlhkosti vzduchu do 65 %, pokiaľ sa na obale tovaru neuvádza inak. Konkrétne skladovacie podmienky a informácie o alergénoch sú zvýraznené na obale konkrétneho tovaru. Dátum minimálnej trvanlivosti alebo dátum spotreby je uvedený na obale tovaru a je garantovaný iba v prípade neporušenia obalu a dodržania správnych skladovacích podmienok. Pokiaľ Kupujúci otvorí alebo poruší obal tovaru, je doporučené tovar skonzumovať čo najskôr, najlepšie do 14 dní, pokiaľ nie je uvedené inak. Výrobky sú zabalené v závode, ktorý spracováva: obilniny obsahujúce lepok, arašidy, sóju, mlieko, škrupinové plody, sezam a výrobky obsahujúce SO2. Kupujúci berie na vedomie, že výrobky boli zabalené v tomto závode a môžu obsahovať stopy vyššie uvedených alergénov.

                                                                                                                                                                                                                                  13. Ochrana osobných údajov

                                                                                                                                                                                                                                  1. 13.1.

                                                                                                                                                                                                                                    Svoju informačnú povinnosť voči Kupujúcemu v zmysle čl. 13 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov) (ďalej len „nariadenie GDPR“) súvisiace s spracovaním osobných údajov Kupujúceho na účely plnenia Kúpnej zmluvy, na účely rokovania o Kúpnej zmluve, na účely plnenia verejnoprávnych povinností Obchodníka a jeho oprávneného záujmu, vrátane používania cookies, plní Obchodník prostredníctvom Zásad ochrany osobných údajov.
                                                                                                                                                                                                                                    1. 13.2.

                                                                                                                                                                                                                                      Spokojnosť Kupujúcich s nákupom zisťuje Obchodník prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je e-shop na Webovej stránke zapojený. Dotazníky Kupujúcim zasiela zakaždým, keď u Obchodníka nakúpi, pokiaľ ich zasielanie neodmietne. Spracovanie osobných údajov pre účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonáva na základe svojho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní spokojnosti Kupujúcich s nákupom. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spätnej väzby a analýzu svojho trhového postavenia, využíva Obchodník spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.cz. Tomu na tieto účely môže Obchodník odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a e-mail Kupujúceho. Osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môže Kupujúci kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade námietky Kupujúceho mu dotazník nebude ďalej zasielaný.
                                                                                                                                                                                                                                      1. 13.3.

                                                                                                                                                                                                                                        Obchodník je oprávnený zasielať obchodné oznámenia na telefónne číslo či e-mail Kupujúceho, a to na základe jeho oprávneného záujmu. Obchodné oznámenia súvisia s tovarom, ktorý si Kupujúci už zakúpil.

                                                                                                                                                                                                                                        14. Doručovanie

                                                                                                                                                                                                                                        1. 14.1.

                                                                                                                                                                                                                                          Všetka písomná korešpondencia a doklady môžu byť doručované prostredníctvom elektronickej pošty.
                                                                                                                                                                                                                                          1. 14.2.

                                                                                                                                                                                                                                            Za doručené sa považuje aj oznámenie, ktorého prevzatie bolo adresátom odmietnuté, ktoré nebolo vyzdvihnuté v úložnej dobe, alebo ktoré sa vrátilo ako nedoručiteľné.

                                                                                                                                                                                                                                            15. Záverečné ustanovenia

                                                                                                                                                                                                                                            1. 15.1.

                                                                                                                                                                                                                                              Pokiaľ vzťah založený Kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Voľbou práva podľa predchádzajúcej vety nie je spotrebiteľ zbavený ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku, od ktorých sa nemožno zmluvne odchýliť, a ktorá by sa v prípade neexistencie voľby práva inak použila.
                                                                                                                                                                                                                                              1. 15.2.

                                                                                                                                                                                                                                                Odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa týchto Obchodných podmienok je účinné okamihom jeho doručenia druhej strane.
                                                                                                                                                                                                                                                1. 15.3.

                                                                                                                                                                                                                                                  Ak je niektoré ustanovenie Obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.
                                                                                                                                                                                                                                                  1. 15.4.

                                                                                                                                                                                                                                                    Dojednanie ani zaplatenie ktorejkoľvek zmluvnej pokuty Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom nemá vplyv na nárok na náhradu škody. Zmluvné pokuty sú splatné v lehote 15 dní od odoslania písomnej výzvy na zaplatenie (postačí e-mailom).
                                                                                                                                                                                                                                                    1. 15.5.

                                                                                                                                                                                                                                                      Kúpna zmluva vrátane Obchodných podmienok je archivovaná Obchodníkom v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná. V prípade záujmu ju Obchodník spotrebiteľovi poskytne.
                                                                                                                                                                                                                                                      1. 15.6.

                                                                                                                                                                                                                                                        Autorské práva k Webovej stránke, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafík, ochranných známok, logá a ďalšieho obsahu a prvkov, patria Obchodníkovi, príp. tretím osobám, ktoré Webovú stránku vytvorili. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať Webovú stránku alebo ich časť bez súhlasu Obchodníka.
                                                                                                                                                                                                                                                        1. 15.7.

                                                                                                                                                                                                                                                          Kontaktné údaje Obchodníka sú:
                                                                                                                                                                                                                                                          1. 15.7.1.
                                                                                                                                                                                                                                                            názov: Ořechy a sušené plody s.r.o.;
                                                                                                                                                                                                                                                          2. 15.7.2.
                                                                                                                                                                                                                                                            doručovacia adresa: Čakovec 33, Čakov, PSČ: 373 84;
                                                                                                                                                                                                                                                          3. 15.7.3.
                                                                                                                                                                                                                                                          4. 15.7.4.
                                                                                                                                                                                                                                                            tel. číslo: +420 602 125 400.
                                                                                                                                                                                                                                                        2. 15.8.

                                                                                                                                                                                                                                                          Prílohou týchto Obchodných podmienok sú:
                                                                                                                                                                                                                                                          1. 15.8.1.

                                                                                                                                                                                                                                                            Postup pri reklamácií – reklamační poriadok: DOSTUPNÝ TU;

                                                                                                                                                                                                                                                          2. 15.8.2.

                                                                                                                                                                                                                                                            Zásady ochrany osobných údajov: DOSTUPNÉ TU;

                                                                                                                                                                                                                                                          3. 15.8.3.

                                                                                                                                                                                                                                                            Vzorový formulár pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy: NA STIAHNUTIE TU.

                                                                                                                                                                                                                                                        Tieto Obchodné podmienky vrátane ich súčastí sú platné a účinné od 7.2.2025, zároveň sa zrušuje predchádzajúce znenie obchodných podmienok vrátane ich súčastí.

                                                                                                                                                                                                                                                        Načítavam...

                                                                                                                                                                                                                                                        História

                                                                                                                                                                                                                                                        Tradícia od roku 1996

                                                                                                                                                                                                                                                        Expedícia

                                                                                                                                                                                                                                                        Rýchle doručenie v rámci SR

                                                                                                                                                                                                                                                        Doprava zdarma

                                                                                                                                                                                                                                                        Už od 19 €

                                                                                                                                                                                                                                                        Darček zdarma

                                                                                                                                                                                                                                                        Ku každej objednávke

                                                                                                                                                                                                                                                        Najobľúbenejšie produkty
                                                                                                                                                                                                                                                        Objavte naše najobľúbenejšie produkty

                                                                                                                                                                                                                                                        Máme pre vás to najlepšie, čo si najradšej kupujete. Prezrite si najobľúbenejšie produkty.

                                                                                                                                                                                                                                                        Prezrieť produkty
                                                                                                                                                                                                                                                        Dobierka
                                                                                                                                                                                                                                                        Prevodom
                                                                                                                                                                                                                                                        © 2025 Ochutnejorech.sk|Projekty EÚ
                                                                                                                                                                                                                                                        |E-shop by ARGO22