7.1
Práva a povinnosti zmluvných strán v súvislosti s právami z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov).
7.2
Ak je predmetom kúpy hmotná hnuteľná vec, ktorá je spojená s digitálnym obsahom alebo službou digitálneho obsahu takým spôsobom, že by bez nich nemohla plniť svoje funkcie (ďalej len "digitálna vec"), ustanovenia o zodpovednosti predávajúceho za vady sa vzťahujú aj na poskytnutie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, a to aj v prípade, že ich poskytuje tretia strana. To neplatí, ak z obsahu kúpnej zmluvy a povahy veci vyplýva, že sa poskytujú samostatne.
7.3
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že vec je pri prevzatí bez vád. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že vec:
7.3.1.
zodpovedá dohodnutému opisu, typu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
7.3.2.
je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil, a
7.3.3.
sa dodáva s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.
7.4
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že okrem dohodnutých vlastností:
7.4.1.
predmet je vhodný na účel, na ktorý sa bežne používa, a to aj s ohľadom na práva tretích strán, právne predpisy, technické normy alebo priemyselné predpisy, ak neexistujú technické normy,
7.4.2.
vec zodpovedá svojím množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam vecí rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, a to aj s prihliadnutím na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä prostredníctvom reklamy alebo označenia, pokiaľ predávajúci nepreukáže, že o nich nevedel alebo že boli v čase uzavretia kúpnej zmluvy upravené spôsobom prinajmenšom porovnateľným s tým, ako boli urobené, alebo že nemohli ovplyvniť rozhodnutie o kúpe,
7.4.3.
predmet sa dodáva s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž a ďalších návodov na použitie, ktoré môže kupujúci primerane očakávať, a
7.4.4.
vec zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo vzorke, ktorú predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy.
7.5
Ustanovenia článku 7.4 Obchodných podmienok sa neuplatnia, ak predávajúci pred uzavretím kúpnej zmluvy výslovne oznámil kupujúcemu, že vlastnosť veci sa líši a kupujúci s tým pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
7.6
Predávajúci zodpovedá kupujúcemu aj za akúkoľvek vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou, ktorú vykonal predávajúci alebo za ktorú zodpovedá na základe kúpnej zmluvy. To platí aj v prípade, ak montáž alebo inštaláciu vykonal kupujúci a vada je spôsobená nedostatkom v návode poskytnutom predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu, ak má vec digitálne vlastnosti.
7.7
Ak sa vada prejaví do jedného roka odo dňa prevzatia, považuje sa vec za vadnú už pri prevzatí, pokiaľ to nevylučuje povaha veci alebo vady. Táto lehota neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže vec užívať, ak vadu oprávnene reklamoval.
7.8
Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi vlastnosťami, predávajúci zabezpečí, aby sa kupujúcemu poskytli dohodnuté aktualizácie digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu.Okrem dohodnutých aktualizácií predávajúci zabezpečí, aby sa kupujúcemu poskytli aktualizácie, ktoré sú potrebné na to, aby si predmet zachoval vlastnosti uvedené v článkoch 7.3 a 7.4 podmienok po jeho prevzatí, a aby bol kupujúci informovaný o ich dostupnosti
7.8.1.
na obdobie dvoch rokov, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa kúpnej zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, a na celé obdobie, ak je poskytovanie dohodnuté na obdobie dlhšie ako dva roky,
7.8.2.
tak dlho, ako môže kupujúci odôvodnene očakávať, ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa kúpnej zmluvy poskytnúť jednorazovo; to sa posudzuje podľa druhu a účelu veci, povahy digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a s prihliadnutím na okolnosti v čase uzavretia kúpnej zmluvy a povahu záväzku.
7.9
Ustanovenia článku 7.8 Obchodných podmienok sa neuplatnia, ak Predávajúci pred uzavretím Kúpnej zmluvy výslovne oznámil Kupujúcemu, že aktualizácie nebudú poskytované a Kupujúci s tým pri uzavretí Kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.
7.10
Ak kupujúci neaktualizuje v primeranej lehote, nemá práva z vady, ktorá vznikla len v dôsledku neaktualizácie. To neplatí, ak kupujúci nebol upozornený na aktualizáciu alebo na dôsledky neaktualizácie alebo ak neaktualizoval alebo neaktualizoval správne v dôsledku chyby v návode. Ak sa má digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu podľa kúpnej zmluvy poskytovať nepretržite počas určitého obdobia a ak sa vada prejaví alebo vyskytne v období uvedenom v článkoch 7.8.1 a 7.8.2 obchodných podmienok, digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu sa považuje za poskytnutý s vadou.
7.11
Kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa prejaví do dvoch rokov od prevzatia.Ak je predmetom kúpy vec s digitálnymi vlastnosťami a ak sa má podľa kúpnej zmluvy digitálny obsah alebo služba digitálneho obsahu poskytovať nepretržite počas určitého obdobia, kupujúci môže reklamovať vadu, ktorá sa objaví alebo prejaví na digitálnom obsahu do dvoch rokov od prevzatia.Ak sa má plnenie poskytovať dlhšie ako dva roky, kupujúci má právo reklamovať vadu, ktorá sa objaví alebo prejaví v tomto období. Ak kupujúci oprávnene upozornil predávajúceho na vadu, lehota na vytknutie vady neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar používať.
7.12
Ak má tovar vadu, kupujúci môže požadovať jej odstránenie.Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, pokiaľ zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo neúmerne nákladný v porovnaní s iným spôsobom; to sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či je možné vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak to nie je možné alebo je to neprimerane nákladné, pričom sa prihliada najmä na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.
7.13
Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po jej vytknutí tak, aby kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil.Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady za účelom odstránenia vady.Ak si to vyžaduje demontáž veci, ktorej montáž bola vykonaná v súlade s povahou a účelom veci pred tým, ako sa vada prejavila, predávajúci vadnú vec demontuje a zmontuje opravenú alebo novú vec alebo uhradí náklady s tým spojené.
7.14
Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:
7.14.1.
predávajúci odmietol odstrániť vadu alebo ju neodstránil v súlade s článkom 7.13 Obchodných podmienok,
7.14.2.
závada sa prejavuje opakovane,
7.14.3.
chyba je podstatným porušením kúpnej zmluvy, alebo
7.14.4.
z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
7.15
Ak je vada veci nepodstatná, kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy (v zmysle článku 7.14 Obchodných podmienok); má sa za to, že vada veci nie je nepodstatná. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po tom, čo mu bola vec doručená alebo po tom, čo mu kupujúci preukáže, že vec odoslal.
7.16
Za vadu môže predajca, od ktorého bol tovar zakúpený. Ak je však na vykonanie opravy určená iná osoba, ktorá sa nachádza v mieste predávajúceho alebo v mieste bližšom ku kupujúcemu, kupujúci vytkne vadu osobe, ktorá je určená na vykonanie opravy.
7.17
S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba, je predávajúci povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov alebo poskytovaných služieb, alebo aj vo svojom sídle.Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie kupujúcim vydať kupujúcemu písomné potvrdenie, v ktorom uvedie, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje a kontaktné údaje kupujúceho za účelom poskytnutia informácie o vybavení reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
7.18
Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená a kupujúci o tom musí byť informovaný do tridsiatich (30) dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote.Ak je predmetom záväzku poskytnutie digitálneho obsahu vrátane digitálneho obsahu dodaného na hmotnom nosiči alebo služby digitálneho obsahu, reklamácia sa musí vybaviť v primeranej lehote, pričom sa zohľadní povaha digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu a účel, na ktorý ju kupujúci požadoval.
7.19
Po uplynutí lehoty podľa článku 7.18 Obchodných podmienok môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
7.20
Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
7.21
Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci osobitne uplatniť osobne na adrese, telefonicky na čísle alebo e-mailom na adrese.
7.22
Ten, kto má právo z vadného plnenia, má tiež právo na náhradu účelne vynaložených nákladov spojených s uplatnením tohto práva. Ak však kupujúci neuplatní právo na náhradu škody do jedného mesiaca od uplynutia lehoty, v ktorej je potrebné vadu vytknúť, súd toto právo neprizná, ak predávajúci namieta, že právo na náhradu škody nebolo uplatnené včas.
7.23
Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upravovať reklamačný poriadok predávajúceho.
7.24
Predávajúci alebo iná osoba môže kupujúcemu okrem jeho zákonných práv z chybného plnenia poskytnúť aj záruku za akosť.
7.25
Súhlasom s obchodnými podmienkami kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s reklamačným poriadkom, ktorý je
K DISPOZÍCII TU. V prípade sťažnosti bude kupujúci postupovať podľa tohto reklamačného poriadku.